zuid-west-engeland.reismee.nl

Newquay Blue Reef Aquarium

Vandaag eens naar boven gereden ipv naar onderen. Boven Perranporth ligt het iets grotere stadje Newquay. Erg leuk stadje met een echt winkelcentrum (voetgangerszone). Je kan er heerlijk shoppen.

Newquay heeft echt alles voor een leuke vakantiebestemming. Ze hebben een werkelijk prachtig strand. Het plaatje hierboven de weblog is een uitzichtsfoto van Newquays strandomgeving.

Met mooi weer en dat was het vandaag ! is het er prachtig. Azuurblauw water, golfsurfende mensen, de rotsen, de kliffen, het zandstrand, de winkeltjes. Newquay heeft echter ook nog andere dingen te bieden. Een prachtig Aquarium ondermeer, een dierentuin (zie morgen) en nog veel meer bezienswaardigheden.

Vandaag dus het aquarium bezocht wat erg leuk is en een mooie haaientunnel heeft. Daarboven kan je de haaientunnel ook nog bewonderen als open aquarium. Je kan er bij zijn als ze de blinde schildpad voeren. De verschillende aquaria zijn indrukwekkend en er is heel veel te zien (vissen zowel zoetwater als zoutwater, schildpadden, krokodillen, piranha's, haaien, roggen, zeepaardjes, garnalen, alen, krabbetjes, anemonen en koraal).

Loop er rustig doorheen en laat alles op je inwerken. Het is niet echt heel groot dus voordat je het weet ben je er al weer uit.

Daarna zijn de kinderen even naar het strand gegaan en bleven wij bovenaan kijken naar het schouwspel van golven, surfers en woest binnenrollende branding tussen de rotsen. Genieten met je toet in de zon en met de wind in je haren.

Tegen lunchtijd zijn we de befaamde fish and chips gaan eten. Ik vind het geen aanrader. De vis was flauw en smakeloos, de friet vond ik ook niet echt lekker. De Engelsen hadden er soms een groene drappige saus nog overheen. Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik hen wat het was. Green Pea Sauce. Een soort van gestampte dorperwt saus die over de friet heen gedaan wordt. Kennelijk om het smaak of een gezonde toevoeging te geven. We hebben er wel om zitten lachen, het zag er niet uit als je gewend bent aan mayonaise.