zuid-west-engeland.reismee.nl

Perranporth en Perran Sands Holiday parc

Aangekomen op onze tweede bestemming Perran Sands worden we aangenaam verrast door werkelijk een prachtig gelegen camping met 'chalets' zoals dat zo mooi heet.

Het park is ruim opgezet en ligt midden in een hoog duingebied. Erg mooi gelegen naast het verderop in het dal gelegen dorpje Perranporth. De camping ligt pal aan zee maar als je daar naar toe wilt moet je een heel stuk afdalen. Veel meer als je in Nederland over een duin gaat. Dit ligt echt hoog ! Naar beneden gaat nog wel maar naar boven is ware uitputtingsslag. Althans wel voor mijn conditie.

De duinen hier zijn net zo hoog als de kliffen elders in Zuid Engeland. Ze zijn hier op een natuurlijke manier goed beschermd tegen de zee.

De kinderen vinden ook deze camping weer helemaal geweldig. Alle faciliteiten ook hier weer voor hen. Het enige wat ze missen zijn leeftijdsgenootjes. Dat komt, zo ontdekken we later, doordat de Engelse kinderen nog tot eind juli naar school moeten. Dat is wel jammer, ze hadden zich er op verheugd dat ze met Engelse kinderen konden praten nu ze allebei Engels kunnen praten. Helaas niet dus. Van hun leeftijd zijn er niet veel, enkel wat andere kinderen uit Nederland. (Zuid)

De camping is erg leuk aangekleed met een leuk winkelplein met winkeltjes, bar en burger king. Alles is versierd met hanging baskets. Dat is ook iets wat ooit op tuingebied vanuit de Engelse cottagetuinen is overgewaaid naar Nederland. Ik heb er een aantal gefotografeerd. Ter inspiratie maar ook omdat ze hier zo fantastisch mooi worden gemaakt en bloeien.

Perranporth is een heel leuk dorpje met heel veel leuke winkeltjes en een prachtig strand. Helaas was het weer deze week echt niet goed. Veel miezer en regen gehad. In de middag wat opklaringen maar erg wisselvallig. Het heeft ook enorm gewaaid hier. Dat is wel logisch ook want je zit hier bijna op het uiterst zuid-westelijke puntje van Engeland. Omgeven door zee met weinig meer voor de kust dan watervlakte, de wind heeft hier echt vrijspel en je voelt de caravan af en toe gewoon schudden bij flnke rukwinden. We hebben er 's nachts wel eens van wakker gelegen, zo hard kanhet hier waaien. Alle caravans zitten dan ook met stevige grondankers nog eens extra vast in betonblokken.

De camping heeft een eigen strand met strandwachten van een Baywatch achtige formaat en kleurtjes. Ik stond daar verbaast van, hoeveel strandwachten ze hier hebben ! Echt enorm veel. De stroming is hier dan ook vaak wel wat verraderlijk heb ik begrepen.

Wat je hier ook heel veel ziet op hetstrand van de camping,zijn mensen die deltavliegen en paragliding doen boven de duinen en de zee. Dat levert wel mooie beelden op.

De zon gaat onder aan zee, dat leverde werkelijk prachtige plaatjes op deze vakantie. De bewolking, de lichtval, de zonsondergangen waren elke avond weer een klein feestje om naar te kijken.