zuid-west-engeland.reismee.nl

Luieren in Burnham

Vandaag wordt het heel slecht weer. Ze hadden 20 mm regen voorspeld en die is zeker gevallen. 's Nachts begon het weer flink te regenen en dat hield pas tegen de avond op. Met bakken kwam het uit de lucht en het was echt geen weer om naar buiten te gaan. We hebben deze dag besteedt met het uitrusten van de reisdagen. Lezen in boeken en tijdschriften, bij slapen, de kinderen zaten te puzzelen of te knutselen en tegen de middag zijn we naar wat activiteiten gaan kijken en hebben de kids met Michel gezwommen in het binnen zwembad.

Er waren kinderactiviteiten en Kars heeft ze aangepakt om zijn jongleer kwaliteiten te verfijnen. Maaike deed later ook mee ondanks dat ze er eigenlijk te oud voor was maar ze had het er wel naar haar zin mee.

De kinderen hebben vakantiegeld gekregen en de gokkasten zijn erg in trek. Het is moeilijk te weerstaan die amusementshal. You win some, you loose much.

's Avonds het dorpje verder verkent en wat winkeltjes bezocht. Ze hebben hier veel leuke winkeltjes met souvenirs, kleding, schoenen en zo'n Poundwinkel waar alles een 1 pond kost. We halen wat leuke spulletjes (make up, speelgoed, tekenspullen, souvenirs) en we brengen de avond bij de lounge op de camping door. Daar is een optreden van Stravos Flatley met zijn zoon. Toevallig kennen we die al van Youtube ! De filmpjes van Brittain got Talent staan op Youtube en we kijken ze vaak want er zitten hele leuke bij en deze is wel een van de favorieten. Het was dan ook heel leuk om het nu in het echt te zien !

Tijdens zijn optreden sprak Stavros: what began as a joke is now for three years on a rowour living. Zijn zoon was inmiddels al een flinke kerel geworden (2009 was het optreden op tv). Ze deden meerdere acts waaronder die van de Brittain got Talents optredensen de Blues Brothers. Het was erg leuk om naar te kijken zo live.