zuid-west-engeland.reismee.nl

Newquay Zoo

Vandaag gaan we naar de dierentuin van Newquay. Dit is een kleine dierentuin waar je je echter wel goed kan vermaken als je de tijd neemt om alles op het gemak te bekijken. Ze hebben een leuke verzameling dieren variërend van katachtigen, apensoorten, leeuwen, vogels, zwijnen, knaagdieren en andere zoogdieren.

Het was vandaag weer een schitterende dag weer waarbij we lekker buiten hebben kunnen wandelen zonder het koud te krijgen of nat te worden. De dierentuin is ruim opgezet en we wandelden eerst langs een aantal aapachtigen. Daarna kwamen we bij een savanne achtige omgeving. De babyhertjes waren vertederend om te zien.

Veel dieren hadden jongen en dat is doorgaans een goed teken dat ze zich zo goed voortplanten in gevangenschap. Onze kinderen hebben ze flink vermaakt met het bekijken van beestjes en zelf voor aap spelen.

We hebben diverse voederingen gezien, ondermeer van de pinquins. Dat was erg leuk om mee te maken en dan zie je hoe snel die beesten door het water heen zwemmen en hoe waggelig ze op land zijn.Ook kwam er een kleine demonstratie met een stinkdier Alfred genaamd. Hij had geen geurklieren meer en was erg tam. Echt zo'n schattig beestje wat het duidelijk leuk vond dat hij veel aandacht kreeg.

Wat ik ook erg leuk vond was de familie otter die erg levendig was. Pappa, mamma en drie jongen wisten een hoop leven in de brouwerij te brengen wat veel publiek trok. Ze zijn razendsnel en heel erg op mensen gericht.

De kinderen hebben hier en daar zelf beesten kunnen voeren via voederautomaten. Dat blijft ook altijd leuk natuurlijk.

Al met al een hele relaxte dag waarbij we weer allerlei beesten en beestjes hebben gezien. We sluiten af met het kinderboerderijgedeelte en we eten wat in het plaatselijke restaurant.